Analýzy a vstupní studie pro e-shop

Analýza neboli vstupní studie je průvodcem celého projektu. Slouží jako podklad pro kalkulaci a definuje základní rozsah řešení a profesí. U větších projektů doporučujeme provedení dílčích analýz zaměřených na konkrétní téma.

Co je to vstupní studie pro e-shop?

U každého projektu je nutno definovat jeho rozsah, popis funkcionality a v neposlední řadě rámcový rozpočet. K tomu slouží tzv. vstupní studie. Lze jí definovat jako souhrn poznatků na základě workshopů s klientem a soupisem všech prvků, které se v projektu vyskytují. Zahrneme do ní rovněž rozsah jednotlivých profesí.

Vstupní studie jako podklad pro výběrové řízení

Na vstupní studii si neklademe žádná licenční práva ani ochranu know-how. Lze jí tak snadno použít jako podklad pro výběrové řízení realizace e-shopu skrze různé dodavatale.

Co vše si v rámci vstupní studie vzájemně ujasníme ...

  • Zákaznickou skupinu (zda se bude jednat o B2B,B2C nebo oboje)
  • Povolené měny, jazykové mutace, dopravní a platební metody
  • Proces a podmínky logistiky a její nároky z hlediska funkcionality.
  • Rozsah případné intergace, dataflow, automatizace
  • Typy produktů a jeho nároky z hlediska funkcionlity (varianty, konfigurátory)
  • Moduly, které využijeme přímo z platformy Magento 2
  • Moduly, které bude nutno naprogramovat na míru
  • Rozsah práce designéra a UX, případně dalších dílčích profesí (copywriter, analytik)
  • Strategii a cíle e-shopu, konkurenční výhody
  • Potřeby pro zpracování obsahů a dat
  • Potřeby a plán pro uživatelské testování
  • Rámcový rozpočet a časový plán realiazce

... a co naopak vstupní studie neřeší?

  • Detailní provedení složitých funkcí webu
  • Neobsahuje grafické návrhy a wireframes
  • Konkrétní marketingový plán či provedení kampaní
  • Výsledek uživatelského testování

Dílčí studie

Na některá témata je vhodné si posvítit detailněji, a proto u komplexnějších projektů děláme i dílčí analýzy, které Vám pomohou k lepším výsledkům a rozhodnutím.

  • SEO analýza
  • Analytika a reporting
  • Strategie a produktová analýza
  • Uživatelské testování
  • Audit současného eshopu

Chcete vypracovat vstupní studii pro e-shop? Kontaktujte nás