UX a design

Zpracujeme wireframes (skicu) webu každé samostatné stránky, tak aby e-shop odpovídal potřebám Vašeho zákazníka a usnadnil mu průchod celým nákupním procesem. Wireframes jsou první etapou při realizaci frontendu (to co je vidět) e-shopu. Často se v této fázi definují i nové požadavky na funkcionalitu, které bez předchozí vizualizace nebyly zřejmé.

Znalost zákazníka a dat je zásadní

Často za námi chodí klienti, kteří už e-shop mají a již nesplňuje jejich požadavky nebo je zastaralý. Historie e-shopu je pro rozvoj toho nového ideálním zdrojem informací, a to jak v pozitivním smyslu, tak i v tom negativním (co fungovalo a co naopak méně nebo vůbec). Z analytiky nebo za pomoci dotazů na Vaše stávající uživatele lze definovat nové potřeby detailněji a reálněji než při realizaci nového projektu bez předchozí historie.
Příprava wireframes vyžaduje i mnoho dílčích průzkumů a pochopení cílové skupiny a problematiky produktu. Pokud je to možné, bavíme se se skupinou Vašich stávajících zákazníků a vše komunikujeme skrze celý tým, aby skica webu nebyla pouze vzdušný zámek, ale odraz reality i z pohledů vnitřních procesů, rozpočtu a dat.

Co uživatel nepotřebuje, zdržuje a odvádí pozornost

Snažíme se odhalit nedotažené a nežádoucí vlastnosti e-shopu. Obecně platí, že to co je na webu nedotažené nebo navíc, může vézt k rychlému opuštění webu. Klasickým příkladem je definování prvků na základě okukování od konkurence či úspěšných vzorů bez kritického přístupy do vlastních řad. Každý prvek se snažíme navhrnout na základě zjištění reálných možností a v širších souvislostech. Před realizací UX nás budou zajímat i přesahy do business logiky, nastavení vnitřích procesů a způsob expedice. UX je puzzle, kde vše hraje roli. Od kvality obsahů, udržitelnosti rutinních záležitostí nebo schopností a zkušeností obsluhy eshopu.

Wireframes to nekončí, nýbrž začíná

Přestože nejhmatatelnějím výstupem práce UXáře budou v rámci realizace tzv. wireframes (skici webu) je důležitá jeho přítomnost v průběhu celého projektu. UX profesi chápeme jako profesi, která se neobejde bez presahů do různých odvětví (trendy, design, psychologie, znalost informační struktury, seo atd.). Náš UXák je pevnou součástí týmu i při tvorbě výsledného designu, volby barevných palet, návrhů funkcionality a zpracování dat.

Dogmata a subjektivní pocity

Zná to každý! Pokud budete 2 roky opakovat stejnou chybu, na kterou si zákaznící zvyknou, je snadné sklouzávat k dogmatům, že to tak vlastně chtějí. Ochota ke změnám se pak rychle zmenšuje. K udržení odstupu či hledání nových cest je často zapotřebí pohled "zvenku". Rádi Vám otevřeme oči a staneme se součástí strategickcýh příprav celého vašeho online businessu.

Od wireframes k funkčnímu prototypu

Po realizaci wireframes přistupujeme ke zpracování finálního designu webu. Používáme on-line nástroje, kde je možné celý projekt přehledně prezentovat a komentovat. U menších projektů dodáváme návrhy kritických stránek, jako je detail produktu, kategorii, košík a jeho průchod, registraci, homepage a zákaznický účet. U větších projektů je součástí realizace komplexní návrh UI a všech stránek e-shopu.

Chcete připravit návrh nového e-shopu? Kontaktujte nás